Bokningsvillkor
Bokningsbekräftelsen gör din bokning bindande
Som gäst hos oss får du alltid en skriftlig bekräftelse på din bokning via mail. Läs igenom bekräftelsen noga och se att allt (datum, priser, antal gäster etc.) överensstämmer med hur du vill ha det. Bokningen blir bindande 24 timmar efter det att bokningsbekräftelsen har skickas ut.
Hantering av personuppgifter
För att vi ska kunna ge dig bästa service och fullgöra våra uppgifter enligt aktuell lagstiftning ber vi dig att lämna ifrån dig namn, adress, telefonnummer och mailadress när du bokar ett rum hos oss. Vi ber också om dina kortuppgifter för att garantera bokningen. Genom att du slutför bokningen samtycker du till att vi behandlar uppgifterna, vilket i praktiken innebär att de lagras i vårt bokningssystem. Uppgifterna används enbart för att komma i kontakt med dig med anledning av din bokning. De kommer inte att användas för marknadsföring utan ditt uttryckliga samtycke och du kan känna dig trygg med att vi aldrig säljer dem vidare till tredje part. Dina personliga uppgifter är dina och integritet är viktigt för oss.
Om du, efter din vistelse, önskar att vi plockar bort dina personuppgifter ur systemet är det därför bara att du skickar ett mail till oss så raderar vi dem omgående. Om inte så spar vi uppgifterna enligt ovan inför nästa gång du bokar.
Betalning
Du betalar för din vistelse i samband med incheckning. Vi accepterar Swisch och kort. Alla våra priser inkluderar 12% moms. Lakan och handdukar ingår. Detsamma gäller slutstädning av lägenheten.
Incheckning
Ditt rum finns färdig för incheckning från kl. 16.00 på ankomstdagen. Vi finns här för att möta er fram till kl. 18.00. Vill du checka in senare går det också bra.
Vill du komma tidigare än kl. 16 kan vi inte garantera att ditt rum är färdigt. Om du vill göra det ber vi dig att höra av dig i förväg så att någon säkert finns på plats och kan ta emot.
Utcheckning
Du disponerar rummet fram till kl. 11.00 på avresedagen
Utcheckning sker, om inget annat har avtalats, genom att du återlämnar samtliga nycklar till oss. Du som gäst är ansvarig för att hålla ordning på rumsnycklarna under vistelsen. Om en nyckeln saknas vid utcheckning kommer vi att behöva debitera er kostnaden för låsbyte (3000 kr).
Om du behöver avboka
Om du får ändrade planer och behöver avboka ditt rum kan du göra det utan kostnad upp till 20 dagar innan den planerade ankomstdagen, därefter debiteras första natten. Vid avbokning senare än 7 dagar innan ankomst debiteras hela kostnaden. Debitering sker till det kort som du har angivet i samband med din bokning. Saknas kortuppgifter kommer vistelsen istället att faktureras.
Trivselregler
För allas trevnad är våra rum rökfria.
Om ingenting annat har avtalats är det inte tillåtet att ta med sig husdjur till lägenheten. Överträdelser som rök- och husdjursförbudet medför en saneringskostnad på lägst 5000 kr.
Var varsam om möbler och andra detaljer i rummet. Som gäst är du fullt ut ansvarig för alla eventuella skador som uppstår på boendet och dess inventarier under vistelsen och förbinder dig att ersätta dem.
Som gäst får du enbart använda rummet till det som avtalades vid bokningen (vanligtvis fritidsändamål). Du får inte heller låta fler personer övernatta i lägenheten än de som angivits i samband med bokningen.
Om villkoren inte följs
Vi hoppas att de raderna som följer här aldrig ska komma till användning. Men vi vill ändå göra det tydligt att vi som uthyrare har rätt att avbryta din bokade vistelse med omedelbar verkan om du som gäst eller någon annan i ditt sällskap uppträder störande, begår skadegörelse i boendet eller i området runt omkring, eller om boendet används till annat ändamål än vad du angett.
Om detta händer måste du och ditt sällskap omedelbart flytta ut utan rätt till någon återbetalning av hyresbeloppet. Vi förbehåller oss rätten att vid en omedelbar uppsägning även kunna låsa rummet och avlägsna era tillhörigheter. Uthyraren ansvarar inte för kvarglömda saker.
Force majeure
Ibland händer saker som varken vi eller ni kan råda över. Därför har vi båda rätt att frånträda bokningen om den inte kan tillhandahållas på grund av krigshandlingar, naturkatastrofer, arbetsmarknadskonflikter, längre avbrott i vatten- eller energitillförseln, eldsvåda, eller andra liknande större händelser, som ingen av parterna kunnat förutse eller påverka.